23 september 2013

Jeg bliver nød til at fortælle jer noget..

Jeg vil ikke gå alt for meget i dybten med det, da det er meget personligt. Men jeg har valgt at stoppe med at blogge og cutte alt hvad der hedder blogs. Vil gerne fortælle at det har noget at gøre med, at jeg har et penge problem som jeg også har fortalt om før og jeg er shopaholic. Det er ikke sjovt og jeg har nu valgt, at ligge alt der hedder blogs og blogging på hylden for et stykke tid, da jeg længe har gået og tænkt, at det vil være sundt for mig. I tænker nok, hvorfor stoppe med blogging - hvad har det med mit shopaholic problem at gøre? Og det skal jeg fortælle jer og det lyder måske fjollet i nogles ører men det er sådan jeg føler og har det med det. Men jeg har længe gået og tænkt over det og synes det giver mere og mere mening. Men jeg tror lidt, at jeg nået så langt ud med mit shoppe behov og have et behov for at købe noget nyt hele tiden, at det skyldes lidt af blogs. Og det er helt forfærdeligt for mig, at tænke på at jeg er blevet påvirket sådan af det. Men når jeg hver dag går ind og kigger på så mange forskellige blogge og læser og ser billeder af alt det nye, som rigtig mange bloggere køber - så er det er jeg har fået stemplet ind, at 'ej det står jeg da også og mangler' eller 'det må jeg bare eje'. Og det gør jeg jo enlig ikke. Men jeg har virkelig den opfattelse af, at jeg har behov for at skulle købe en masse ting hele tiden.

Hvorfor ved jeg ikke. Jeg har bare denne her træng inde i mig hele tiden ,at jeg har brug for at bruge penge, selvom jeg ikke har behov for det. Og derfor har jeg nu taget den beslutning at stoppe fuldstændig med at blogge, læse og følge blogs. Jeg tror jeg vil have rigtig godt af det, så jeg ikke vil blive fristet konstant - for det er jo det man gør, når man læser om alle de køb andre har gjort sig. Så men jeg håber I har forståelse for dette. Jeg vil om ikke så lang tid slette min blog, min blogs fanside, framelde mig alle blogs jeg læser på facebook osv. Og jeg gør det her for min egen skyld og i håb om, at jeg i fremtiden vil få bedre styr på mit shoppings behov. Det bliver rigtig svært, for jeg elsker at læse alle jeres blogs men jeg bliver nød til at gøre det her. Jeg føler det er det rigtige at gøre og vil bare så inderligt gerne lære at håndtere mine penge noget bedre.

Det vil dog ikke være farvel for altid, det ved jeg. For jeg elsker at blogge. Men jeg bliver nød til at finde mig selv og finde mit gamle jeg frem, som ikke kun skal blive glad af at bruge penge. Vi blogges ved....

5 kommentarer:

  1. Det er rigtig stort af dig, at du er nået til den erkendelse! Tror også at hvis man er shopaholik, så kan man nemt blive fristet af at læse om at andre har shoppet, så mangler man også selv tingene eller shoppelysten kommer frem!
    Hatten af for det søde Rikke! Håber du lige gør os opmærksom på hvis du engang ud i fremtiden opretter en blog igen, fordi du er jo en af mine ynglings bloggere :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak for dine søde ord Kamilla og det er jeg glad for at høre! :)
      Det er ikke sjovt nej og jeg bliver fristet konstant! Og det lover jeg! :)

      Slet
  2. Interesting blog. It would be great if you can provide more details about it. Thanks you
    Trebinje apartment

    SvarSlet
  3. Yes, i agreed with the ideas that can provide in the post.
    Solar System distributer in Bhubaneswar

    SvarSlet
  4. Tibet is without doubt one of the most remarkable places to visit in Asia. It offers fabulous monastery sights, breathtaking high-altitude treks, stunning views of the world’s highest mountains and one of the most likeable peoples you will ever meet.
    INFORMATION ABOUT ODISHA NEWSPAPER

    SvarSlet